Kola paj

Japp då är denna dagen snart över å så jobbar man imorr sen ledig på fredag så gött
Har vart en lugn dag å vecka lite skönt kan jag säga det är lite roligt oxå!

Har vart helt underbart väder iveckan utom idag så regnade fast jag själv tycker jag att de va lite skönt
Imorr fyller en kompis år  Stort Grattis på dej grabben

När jag kom hem så gick jag å handlade  det sista inför fredagen å va på glasbanken
Sen så när jag kom hem så bakade jag  den där Kola pajen som jag ska ta med till jobbet imorr

Här kommer Receptet

Kola Paj

Paj deg
3 dl vetemjöl
125 g smör eller maragrin
1 ägggula
2 msk råsocker

Fyllning:
1½ dl vispgrädde
50 g smör
1½ dl sirap
200g mörk choklad

Gör så här:
Hacka ihop pajdegens ingredienser till en smulig massa  och arbeta ihop till en deg kavla ut degen och lägg den i en pajform med en lösbar kant,23 cm i diameter
Låt kakan stå kallt i 30 min
Grädda i 10 min

Koka upp Grädde,smör å sirap och ljud på svag värme i 10 min.Rör om då o då

Ta av kastrullen från värmen och lägg i ichokladen i bitar.Rör om tills den smält. Låt krämen svalna något.
Häll krämen i pajskalet och låt stå svalt, gärna över natten så att krämen stelnat

Ganering: Grädde å lingon

Hoppas att de ska smaka!

Har vart å duschat ska oxå snart äta lite är hungri
ska kolla på filmen SE UPP FÖR DÅRAR den är grymt bra
Imorr ska man åka med mamma hem sen ska vi vidare till bengtsson
Ska städa det sista på fredag när jag har kommit hem från mamma å pappa
Fårse om man går ut på lördag jobbar på dagen...sugen på att gå ut i lidköping men vi fårse
Har fixat lite kläder inför imorr å fredag oxå
Sitter och kollar på Du är va du äter

Undrar va man får på  fredag å söndag lite nyfiken*tihi*
Lite roligt att fylla år tycker jag allt
Min näsa är bättre idag..

Imorr ska man prata engelska då lite dålig på det men det är bra att man får öva sig lite
Hoppas att det blir bra väder imorr å resten av helgen

Är lite sugen på att bowla en helg va längesen får dra ihop ett gäng vore skoj
Nu har man provkört den nya bilen va go att köra verkligen

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback