Överskottenergi

Igår så började jag dagen med att ta en promenad till Vårdcentralen för att ta mitt prov sen njöt jag en långpromenad hem! Efter det så gick jag till Arbetsförmedligen för att få påskrivet sen gick jag å handlade lite inför det stora baket...
Fick diska upp innan jag började baka..Först så bakade jag dumelkakor här kommer recepetet

Dumelkakor:
200 g smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 påse dumelkolor

*Blanda ner alla ingrediemser i en bunke
*Arbeta till en smidig deg
*Rulla till en längd och dela i 28 bitar
*Rulla till kulor och lägg i folieformar
*Sätt en dumelkola i varje kaka
*Grädda 10 min i 200 grader

Måste erkänna de ser goda än va det ser ut på bilden

Sen bakade jag Bullar


 
Ser goda ut lr??

Så jag fick en del saker gjort igår =)
Sen på kvällen så tog jag en nybakt bulle med kopp kaffe när jag kollade på Hockeyn å sverige vann tror jag...

Idag blir det lugnt ska nog plugga lite oxå måste det verkligen...Tog en sovmorgon idag men jag har dock gått upp tidigtbåde måndag å tisdags så jag tyckte va värd en lite sovmorgon..och när jag vaknade så va solen framme men nu verkade som det blir lite gråt å mulligt..Min komips R sa att det skulle bli regn å åska idag..Hatar åska verkligen..R fick jobba över igår men han tyckte det va okej för då kan spara till komptider sa han

Ihelgen ska man jobba ska bli gött och min tjejkompis Ellen kommer hit på lördag då ska vi ha filmkväll ska bli trevligt allt..

Måste komma iväg till lidköping nästa vecka å köpa morsdags present oxå..Och jag måste köpa en present till en kompis som fyller 25 nästa vecka oxå men jag vet inte rikigit va jag ska ge men det löser sig...

Jo i måndags så träffade jag favvo tjejerna Emma å Tess på en fika va jätteskoj att träffa dem verkligen även om det blev en kort fika men vi sa att vi ta å ses igen tyckte vi...

Snart blir det invigning hemama hos mamma å pappa ideras kök ska bli skojigt..vill bara säga äntligen klart ju *wiiee*

Om en veckan är det bara 1 månad kvar till Midsommar ska bli skoj allt..längtar verkligen..

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback